FAQ

FAQ

Bestellen & Levering

  • Wat is de levertijd?
  • Bestel je op werkdagen voor 17.00 uur, dan versturen wij je pakketje dezelfde dag nog!
    Je kunt je pakket doorgaans de volgende dag al verwachten. De bezorging zal (meestal) door PostNL verzorgd worden en is mogelijk van dinsdag t/m zaterdag.

    Benieuwd naar leveringen in andere landen? Klik hier voor een overzicht.

  • Wat zijn de verzendkosten?
  • Onze verzendkosten binnen Nederland, bedragen minimaal € 1,95 en maximaal € 4,95. Dit is afhankelijk van de bestelling. Gelukkig bezorgen wij je bestelling met briefpost al gratis bij een bestelbedrag vanaf € 25,- en bij pakketpost is de verzending gratis vanaf € 50,-. Benieuwd naar de verzendkosten in andere landen? Klik hier voor een overzicht.

  • Kan ik mijn bestelling ook bij jullie ophalen?
  • Ja, dat is mogelijk. Kies tijdens het online bestelproces voor “ophalen in showroom” en wij zullen je bestelling alvast inpakken en klaarleggen voor je.
    Je kunt deze ophalen tijdens onze openingstijden:

    Dinsdag t/m vrijdag van 10.00 – 17.00 uur.
    Zaterdag van 10.00 – 16.00 uur.

    Ons bezoekadres:
    Hertzweg 36
    4338 PX Middelburg

  • Kan ik ook fysiek bij jullie shoppen?
  • Ja, ook dát is mogelijk. Kom gezellig langs bij ons in het magazijn en shop hier je favoriete kralen, bedels en draad bij elkaar. Om je hierbij zo goed mogelijk te kunnen helpen hanteren wij speciale openingstijden voor het shoppen in het magazijn:

    Dinsdag en woensdag van 9.00 – 16.00 uur
    Vrijdag van 9.00 – 12.00 uur
    Zaterdag van 10.00 – 16.00 uur

    Ons bezoekadres:
    Hertzweg 36
    4338 PX Middelburg

  • Heb ik bij jullie een account nodig om te shoppen?
  • Nee, je kunt ook zonder een account een bestelling plaatsen bij Dreambeads Online. Indien je graag wilt profiteren van leuke kortingen, raden wij wél aan om een account aan te maken. Daarnaast heeft het hebben van een account uiteraard meerdere voordelen zoals sneller afrekenen, meerdere verzendadressen en bestellingen bekijken.

    Wil je graag een account aanmaken? Klik hier.

  • Hoe weet ik of mijn bestelling verzonden is?
  • Indien wij je bestelling hebben ontvangen op werkdagen voor 17.00 uur, ontvang je per mail een verzendbevestiging zodra deze is aangemeld bij PostNL (dit gebeurd na 17.00 uur). Let op: alleen bij pakketpost ontvang je tevens een track & trace link waarmee je jouw bestelling kunt volgen. Heb je een account? Dan heb je te allen tijde inzicht over de status van je bestelling. Je kunt deze status ook hier opvragen.

  • Mijn bestelling is nog niet bezorgd
  • Wij streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. In de regel duurt het niet langer dan 24 uur voor je pakketje bij je aankomt, maar heel af en toe kan het zo zijn dat de post er iets langer over doet. Is er een tijdslimiet van 2 werkdagen overgeschreden? Neem dan even contact met ons op via ons contactformulier.

    Tenzij er gekozen is voor betaling met overschrijving, dan wachten wij met het versturen van je bestelling tot de betaling bij ons is aangekomen.

  • Mijn bestelling is niet compleet
  • Oeps! Wij pakken elke bestelling met de grootste zorg in en doen er alles aan om dit te voorkomen. Wil je ons hierover contacten via het contactformulier, dan lossen wij het direct voor je op. Dit geldt tevens voor een incomplete verpakking.

    Let op: Wellicht was er een artikel helaas niet meer leverbaar. In dit geval is er een creditfactuur meegestuurd.

  • Welke bezorgopties zijn mogelijk?
  • Al onze brief- en pakketpost wordt bezorgd door PostNL. Kleine bestellingen zullen in brievenbusdoosjes of luchtkussen enveloppen verzonden worden. Deze optie wordt automatisch gekozen wanneer dit van toepassing is op jouw bestelling. Bij grotere bestellingen wordt er automatisch gekozen voor pakketpost. Een andere mogelijkheid is het ophalen van je pakketje bij een ophaallocatie van PostNL of DPD bij jou in de buurt.

  • Wanneer ontvang ik een track & trace?
  • Wanneer wij je bestelling versturen met pakketpost, ontvang je automatisch een track & trace link. Bij het versturen van kleinere bestellingen (brievenbusdoosjes en luchtkussen enveloppen) is dit niet standaard. Bij de checkout kun je hier eventueel wel voor kiezen. Maar uiteraard hoef je bij deze 2 verzendmethodes niet thuis te blijven en zal de postbode je bestelling via de brievenbus afleveren.

  • Waarom heb ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen?
  • Er wordt z.s.m. een email verstuurd met daarin de bevestiging van je bestelling.  Mocht je na 30 minuten nog niets hebben ontvangen, kun je het beste even contact met ons opnemen via het contactformulier.

  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
  • Ja, maar dit is alleen binnen 1 uur na plaatsing nog mogelijk. Deze wijziging kun je niet zelf aanbrengen, neem hiervoor telefonisch contact met ons op of via het contactformulier.

  • Naar welke landen verstuurd Dreambeads Online?
  • Wij versturen onze pakketten (bijna) wereldwijd. Bekijk hier een overzicht van de verzendkosten per land.

  • Mijn e-mailadres wordt niet geaccepteerd
  • Let op dat er geen spatie achter of voor je e-mailadres staat en geef een geldig e-mailadres op a.u.b. Voorbeeld: iemand@gmail.com. Een e-mailadres mag ook maar één keer gebruikt worden per account. Lukt het niet? Ga dan hier naar ons contactformulier.

  • Wij zijn een bedrijf, krijgen wij dan korting?
  • Voor zakelijke klanten adviseren wij om een zakelijk account bij ons aan te maken. Het aanmaken van een zakelijk account is binnen enkele minuten geregeld. Nadat je zakelijke BTW nummer is gecontroleerd zal het account direct geactiveerd worden en kun je profiteren van diverse voordelen.

    Voor meer informatie over een zakelijk account kun je hier klikken.

Read 9 more articles

Producten

  • Het artikel dat ik zoek is uitverkocht, wanneer is deze weer op voorraad?
  • Dit verschilt per product, maar het grootste gedeelte van ons assortiment wordt z.s.m. opnieuw aangevuld. Tip: Vul je e-mail adres in bij de back-in-stock melding die zichtbaar wordt bij een uitverkocht artikel. Zo ben je direct op de hoogte wanneer het artikel weer op vooraad is!

  • Ik ben op zoek naar een specifiek product
  • Één van onze grootste prioriteiten is dat je alle producten snel en gemakkelijk op onze website kunt vinden. Via het menu, filter en zoekfunctie kun je eenvoudig zoeken naar jouw favoriete items.  Kun je tóch jouw product niet vinden? Laat het ons weten en wie weet kunnen wij je alsnog verder helpen. Houdt hierbij rekening met een eventuele levertijd van ca. 4 tot 6 weken.

  • Zijn jullie producten nikkelvrij?
  • Onze producten zijn nikkelvrij. Hierdoor zijn ze ook geschikt voor personen met nikkelallergie.
  • Wat is de binnenmaat van een artikel?
  • Bij elk artikel met een (rijg)gat kun je bij de productomschrijving de binnenmaat ontdekken. Hierdoor weet je precies op welk materiaal het onderdeel geregen kan worden. Ook meten wij nauwkeurig onze producten op, zodat je de grootte goed kunt inschatten.

  • Welke afmetingen kan ik aanhouden bij het sieraden maken?
  • Gangbare maten voor het maken sieraden zijn als volgt vastgelegd in centimeters. Bij kettingen kun je uit gaan van 35 cm (choker) t/m 85 cm (lange ketting). Armbanden voor kleinere polsen zijn ca. 16 / 17 cm. Een gemiddelde pols is ca. 18 / 20 cm. Bij een grotere pols kom je uit bij ca. 21 / 23 cm. Je kunt het ook eenvoudig opmeten met een meetlint.

  • Wat betekent DQ?
  • DQ = Designer Quality en staat voor uitmuntende kwaliteit en een langdurige kleurbehoud. Met onze artikelen van DQ-kwaliteit heb je absoluut goede producten in handen. DQ vind je o.a. terug bij onze rocailles, glasparels en diverse sieraadonderdelen.

Retourneren & Ruilen

  • Hoe kan ik één of meerdere artikelen retourneren?
  • Je hebt 14 dagen om aan te geven dat je wilt retourneren. De producten dienen in de originele verpakking, onbeschadigd en op eigen kosten te worden teruggezonden. Voeg bij de retourzending een volledig ingevuld retourformulier toe voor een juiste en snelle verwerking. Download hier het retourformulier.

    Na ontvangst van de geretourneerde artikelen zullen wij vaststellen of de producten in goede staat zijn terug verzonden. Bij goedkeuring wordt het aankoopbedrag van de artikelen binnen 14 dagen gecrediteerd. Wil je de complete bestelling retourneren? Dan krijg je naast het aankoopbedrag, ook eenmalig de verzendkosten gecrediteerd als u deze heeft betaald over de bestelling.

  • Wat is het retouradres?
  • Je kunt je pakket naar het volgende adres retourneren:

    Dreambeads Online
    Hertzweg 36
    4338 PX Middelburg

  • Mag ik artikelen ruilen?
  • Heb je een artikel ontvangen die je toch graag wilt ruilen, omdat de maat niet goed is, de kleuren niet matchen of om een andere reden? Geen probleem, volg hierbij ons retourproces. Op het retourformulier kun je invullen met welk artikel je deze wilt ruilen. Bij ontvangst van je retour zullen wij je per e-mail contacten met meer informatie ter afhandeling van je verzoek. De retourkosten zijn altijd voor eigen rekening. Wij zullen het omgeruilde artikel op onze kosten versturen. Heb je nog vragen? Neem dan even contact met ons op via het contactformulier.

Betalen

  • Hoe kan ik betalen?
  • Dat beslis jij. Je kunt met de volgende betaalmethodes je bestelling afronden: 

    # iDEAL
    # PayPal
    # AfterPay
    # Visa / Maestro / MasterCard
    # Giropay
    # Vooruitbetaling
    # Cadeaubon

    Voor een snelle bezorging adviseren wij directe betaalmethodes als iDEAL, Afterpay en PayPal aan.

    Heb je een cadeaubon van Dreambeads Online? Activeer de bon in je account zodat je jouw tegoed kunt gebruiken als betaalmethode. Indien je nog saldo overhoudt, blijft deze gewoon geldig en kan dit gebruikt worden bij een volgende aankoop.

  • Is het veilig online betalen?
  • Voor online betalingen maken wij gebruik van een SSL-verbinding. Het webadres begint altijd met ‘https://’. De internetverbinding is beveiligd (secured). Dit betekend dat alle persoonlijke gegevens worden versleuteld en kunnen anderen jouw informatie niet inzien. Welke betaalmethode je ook kiest, je betaalt sowieso veilig.

  • Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?
  • De factuur van je bestelling voegen wij toe aan je pakketje. Heb je besteld met een account? Dan kun je de factuur uiteraard ook hierin terugvinden. Ga hier direct naar je account.

Cadeaubon & Kortingen

  • Hoe werkt het kortingssysteem?
  • Shoppen bij Dreambeads Online maken wij nét iets leuker door leuke kortingen weg te geven. Zo hanteren wij een staffelkorting waar iedereen gebruik van kan maken. En wanneer je ook nog eens een account bij ons hebt, spaar je mee voor andere leuke kortingen.

    Wil je meer informatie over korting sparen? Klik hier

  • Werkt mijn vaste klanten korting nog?
  • Indien je al langer bij ons bekend bent via de oude webshops, heb je misschien een vaste klantenkorting opgebouwd d.m.v. je geplaatste bestellingen. Uiteraard zijn we dit niet vergeten en hebben we dit in ons nieuwe kortingsysteem meegenomen. Lees hier alles over het nieuwe korting sparen bij Dreambeads Online.

  • Mijn kortingscode van de nieuwsbrief-aanmelding werkt niet
  • Kopieer en plak  (ctrl-c: kopiëren ctrl-v: plakken) de code in het invulveld om typefouten te voorkomen. Een andere mogelijkheid waarom de kortingscode niet werkt, is omdat deze al reeds gebruikt is (ook al staat de bestelling op geannuleerd, de kortingscode zal niet meer werken). Kom je er niet uit? Ga dan hier naar ons contactformulier, dan helpen wij je graag verder.

  • Wat zijn de voorwaarden van een Dreambeads Online cadeaubon?
  • Het is hét ideale geschenk voor wie graag zelf sieraden maakt. Deze digitale cadeaubon is uitsluitend in te leveren bij de webwinkel van Dreambeads Online en kan worden verzilverd bij het klantenaccount.

    Wanneer er meer tegoed op de bon staat dan het bedrag van de bestelling, is dit geen probleem. Het saldo blijft gewoon geldig en kan worden gebruikt bij een volgende aankoop.

    Wil jij een cadeaubon van Dreambeads Online aan iemand cadeau geven? Bestel hier. Je kiest zelf het bedrag, mogelijk tussen € 10,- en € 100,- en je kunt ook nog een gepersonaliseerd berichtje schrijven.

Annuleren

  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
  • Je kunt binnen 1 uur na plaatsing van je bestelling deze wijzigen/annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op of via ons contactformulier.

  • Hoe snel word ik terugbetaald na annuleren?
  • Bij het annuleren van één of meerdere artikelen wordt dit bedrag z.s.m. gecrediteerd. Dit kunnen wij crediteren op je bankrekening (standaard) of als winkelkrediet opslaan in je account (indien gewenst).